35Mm пленка: Фотоплёнка 35 мм купить | Большой выбор плёнки Kodak, Fujifilm по низкой цене в Pola STORE —

пленка для средних дистанций · Lomography


4
20

Говорят, что бег на 400 метров – одна из самых узкоспециализированных и сложных дисциплин. А съёмка на плёнку с чувствительностью 400 ISO – скорее наоборот, одна из самых простых и доступных. Тем более съёмка на Lomography Color Negative 400.

Скажу сразу: из линейки ломографических негативов эта моя любимая пленка. Яркая, насыщенная и быстрая.

Чувствительность в 400 ISO позволяет снимать в сумерках несмазанные, а при хорошем свете – максимально чёткие кадры.

Credits: mcrstar

Эта плёнка, конечно, не распространена так сильно, как Kodak Gold или Fuji Superia X-tra. Но всегда есть интернет-магазины и цена этой плёнки в них более чем приятная. Проявляется и печатается везде без проблем.

Credits: mcrstar

Рисунок с этой четырёхсотки получается каким-то “толстым” и насыщенным, в отличие от, например, Lomography CN 100. И как всегда вас может спасти хороший засвет с ЛК-А – главное, чтобы он был небольшой.

Credits: mcrstar

И главное – снимайте побольше!


written by mcrstar on 2012-11-11 #gear #film #review #color #cn #c-41 #400 #lomography # #

More Interesting Articles

  • Pastel Poses with Rebecca Too and Lomography 400 Color Negative 35 mm film


    2022-07-13
    #news #people

    Rebecca Too celebrates color co-ordination in her protraits and talks to us about shooting in a professional studio setting with the Lomography 400 Color Negative 35 mm film.


    14

  • Charles Schneider and the Lomography 120 Films


    written by florinegarcin on 2022-02-08 #gear #people

    Today, let’s meet a photographer passionate about medium format photography. Charles Schneider answers our questions while sharing his shots taken with the Lomography Color Negative 400 ISO and 800 ISO films as well as the LomoChrome Metropolis.


    1
    19

  • Brian Lincoln’s Landscapes on LomoChrome Purple 2021 Pétillant Film


    written by eloffreno on 2023-01-17 #gear

    Photographer Brian Lincoln recently tested out LomoChrome Purple’s 2021 Pétillant formula. We got to talk to him about his first impressions as well as all of the tips and tricks he has for the film stock.


    2
    7

  • Shop News

    The Fisheye Baby is Back

    Whilst the Fisheye Baby 110 is small and simple, don’t let that fool you – it delivers truly breathtaking Lomographic snapshots full of vignettes, light leaks and good old analogue charm.

  • Jacqueline Badeaux’s Never-ending Analogue Experimentation ft. the Lomo LC-A 120 and Diana F+


    written by eloffreno on 2023-01-16 #gear #people

    Lomographer Jacqueline Badeaux is back with us today to update us on her Lomo LC-A 120 shots as well as give her first impressions of the Diana F+


    1
    7

  • Wandering Workshops with Hannah Bailey and the Simple Use Reloadable Camera


    2023-01-16
    #culture #news

    Hannah Bailey captured one of her Wandering Workshops with snowboarder Lesley McKenna in the snowy Scottish highlands with the Simple Use Reloadable camera. She talked to us about the project and why she documented it on film.


    8

  • Making a Moment: Manel Esteban’s Pinhole Perfection With a Biscuit Can


    written by alexgray on 2023-01-15 #people #places

    Lomographer Manel Esteban tells us about one of his favorite images, a pinhole photo of a cultural icon, «El Toro», which he took using an old can of chocolate biscuits.


    2
    6

  • Shop News

    La Sardina Camera & Flash Acapulco Caleta

    Capture the captivating coastline in ultra-wide-angle snaps and enjoy effortless experimentation with the La Sardina Caleta, dressed in a one-of-a-kind striped fabric design!

  • On the Streets of Barcelona With the Lomogon Art Lens


    written by eparrino on 2023-01-14 #gear #places

    What would be the ideal lens for a modern traveler who calls every road on earth home? If you are looking for a lens that can turn your photographic style around and perfectly suit a roaming citizen of the world, look no further. The Lomogon 2.5/32 Art Lens is the one for you!


    1
    6

  • Lomopedia: Voigtlander Vito C/Balda C35


    written by cheeo on 2023-01-13 #gear

    Two cameras, one name. We go double in this installment of Lomopedia as we look into the Voigtlander Vito C.


    1
    6

  • Yameen on Shooting with the Lomo LC-A Minitar Lens


    written by eloffreno on 2023-01-13 #gear

    Yameen (a.k.a. @filmhowyalike) recently sat down to tell us all about his love for the Lomo LC-A Minitar Lens which he’s been using with his rangefinder camera.


    4

  • Shop News

    Get Inspired by the the Lomo’Instant Automat Vivian Ho Edition

    Forget the ordinary, make the world extraordinary with this special edition Lomo’Instant Automat Camera with lenses featuring a colorful illustration by Hong Kong artist, Vivian Ho! Estimated to ship-out in December 2022 for the EU and the US!

  • Felipe Lofrano: Creative Destruction in Analogue Photography


    written by alexgray on 2023-01-12 #people

    Discover Felipe Lofrano and his unique analogue experiments. Felipe’s journey with film photography started as a teenager with a Lomography Actionsampler camera, and ever since he’s been trying out new methods of altering and transforming his photos with incredible results.


    1
    11

  • Everyday Renegades’ Portraits on LomoChrome Purple 2021 Pétillant


    written by eloffreno on 2023-01-11 #gear

    We sent a roll of LomoChrome Purple 2021 Pétillant to our LomoAmigo Bejamin O’Dea (a.k.a. Everyday Renegades) to try out. Read more to learn about his experience, impression, and tips on the reformulated film stock.


    2
    18

  • First Impressions of the LomoChrome Purple 2021 Pétillant by Josh Mulholland


    2023-01-11
    #news

    We asked Irish photographer Josh Mulholland to test out his skills on the new LomoChrome Purple 2021 Pétillant 35 mm formula and he shared some insights on getting the most from this color-shifing film.


    14

  • Find Out More About

Film photography is cool again in the age of smartphones — here’s why

photography To me it means locking down a special moment in time forever. It doesn’t matter how the moment is captured, whether it’s on my iPhone, digital or film camera, it always feels rewarding to get the shot Now Right. The ability to make the ordinary beautiful with a camera has always been fascinating.

There’s something particularly unique about shooting film photography, and many people feel that same magical feeling when working with the medium. Along with older digital point-and-shoot cameras there has been a huge resurgence of film photography over the past decade, and the genre is becoming even more widespread across the internet, social media and in print. Why are we going back to a process that was laid to rest for years? Why is film shooting the hottest trend now? Let’s see how and why we got here.

When and why did film photography become a trend?

Photo by Inga Seliverstova / PEXELS

Let’s get one thing clear: Film photography has been around for a long, long time. The first 35mm film to hit the market was developed and released by Kodak in 1908. There was no other way to capture images and videos until around 1994, when digital cameras became popular. Since then, digital photography has dominated our visual literacy and its processes are widely understood, thanks to the iPhone and other modern cameras. Lo-fi photos from 35mm cameras and point-and-shoot models have become increasingly popular, and I wonder what’s the motivation behind this.

the aesthetics of it all

Photo by KC / PEXELS

In recent years, analog photography has made a strong impact on those looking to capture moments. There’s just something about shooting a film that makes it feel so Coolant, for lack of a better word. I can admit that a big part of what attracted me to film was what I could capture.

Remember OG INSTAGRAM FILTERS, The current beauty vibe is similar to that ‘vintage’ appearance the filter will impart to a simple photo (I have to admit I was a very big sepia fan). Images captured on film return with rich, unique colors and a delicious hint of grain to transport me back in time I’ve never really experienced.

This vintage look was completely standard for the photos my parents had taken back when they were my age, and what their parents likely captured, too. Film photography takes everyday moments and elevates them with ‘throwback’ twists for visual interest, but there is also a strong element of nostalgia in terms of its return to popularity.

The same goes for the increasing use of digital point-and-shoot cameras that produce low-quality images. The blurry, low-contrast photos taken using flash are reminiscent of many of the photos Gen Z-ers took during their childhoods. Now, that same visual beauty can often be seen reflected on their social feeds, Used to curate a unique vibe and stray from the typical iPhone picture.

Industry People Find Out They’re Doing GQ 10 Things I Can’t Live Without Interview and buy a book and film camera

— Wengel (@wengelll) December 1, 2022

we yearn for nostalgia

@kkkarrii film photo dump 🙂 #35mm#пленка#фильма#35мм♬ shoot more film – cole

Nostalgia is certainly one of the biggest factors in the rise of film and lo-fi photography. Not only is there a dated look to the actual images, but the process involves a tactile experience that is unlike anything my generation was exposed to. It’s like how vinyl and tape became popular to be on hand again – having the ‘real’ thing is a memory of times past, plus it’s just looks cool,

To start shooting film, all you have to do is actually load the film into the camera, align the frames, and adjust the camera’s exposure settings before viewing through the viewfinder. In addition to a tactile experience, Medium also offers you the opportunity to make more conscious choices for image production, as opposed to tapping the shutter button on your phone screen. In a way, the process allows the photographer to slow down and take a deeper dive into their creativity, thinking more carefully about what they set out to shoot.

Here’s a beginner’s guide to shooting analog photography.

the practice of delayed gratification

For me the most magical aspect of film photography is the anticipation of waiting to see what I’ve shot. It is good to avoid the constant need for instant gratification through film photography (which I would otherwise get from TikTok, sorry not sorry). I feel like a little kid on Christmas morning when I finally get the film scan back. It’s just fun!

I, like many other movie heads, would wait a long time to develop my movie roles, just to have a nice surprise waiting for me months down the road. People saw this slow timing as the biggest drawback of the film, but I think now it is the biggest strength of the medium.

Goodbye to high level production

Image via Meredith Holser / Brit + Company

Since the pandemic, there seems to be a desire to move away from high production values. It was a time where people were true to each other and life got on really real for a lot of people, so now consumers are looking for authenticity As society returns to normalcy.

The lo-fi qualities of film and disposable cameras provided a more authentic, robust lens for industries that were all used to airbrushing and manipulating images. figures like Emma Chamberlain Film stills have been included in the post to attract the hooked viewers. bella hadid Consistently ‘bad’ (by industry standard) photos look attractive. we can’t ignore Frank OceanHuge influence on the popularization of film cameras. Even Kendall Jenner has recognized the true power of the medium and shoots on film regularly. Presenting Themselves in Lesser Quality Gets Celebrities More Feels Realas if they can be contacted and we know them (shouts parasitic relationship, Overall, having a film camera is a great thing.

It is easy to do

Thanks to all of the above, access to film photography is extremely easy. Every other scroll on my feed, I’m seeing movie photo dumps, or artsy, supernatural photo series. You can perfectly simulate movie scenes using special editing apps, but it’s not hard to find disposable cameras, point-and-shoots, and 35mm cameras these days. Visit your local corner store, or Facebook Marketplace and scroll down depotAnd you’ll be able to get used film cameras at a reasonable price.

If you’re looking for that vintage look, or a different photography experience altogether, I highly recommend starting with a 35mm camera. Starting with an entity that has automatic settings Canon AE-1 It helped me learn more about shooting on film, which paved the way for my passion for large formats and a general appreciation for the medium. Lots of possibilities are waiting for you!

Subscribe to our newsletter for more creative inspiration and tag us on Instagram with your film photography!

feature image Via Meredith Holser / Brit + Co.

Source

Film — Бруклинская кинокамера

Polaroid 600 :: Цветная пленка

19,99 $

Polaroid 600 :: Черно-белая пленка

19,99 $

Polaroid SX-70 :: Цветная пленка

19,99 $

Polaroid SX-70 :: Черно-белая пленка

19,99 $

Polaroid 600 :: Цветные рамки

15,00 $

Polaroid 600 :: Round Frame Edition

от $15. 00

Polaroid i-Type :: Цветная пленка

16,99 $

Polaroid i-Type :: Черно-белая пленка

16,99 $

Polaroid Go :: Цветная пленка (двойная упаковка)

19,99 $

Polaroid 669, двойная упаковка

от 110,00 долларов США

Polaroid 8×10, редкий тройной набор

2000,00 $

Полароид Сепия

125,00 $

Полароид Синий

$125,00

продано

Polaroid 690, двойная упаковка

от 65 долларов США

FP-100C45 (пленка 4×5)

130,00 $

Fujifilm FP-100C

от $95,00

Fujifilm FP-3000B

от $95,00

продано

Fujifilm FP-100B

от 70,00 $

Fuji Instax Mini (двойная упаковка)

15,00 $

Fujifilm Instax Square (двойная упаковка)

20,00 $

Fuji Instax Wide (двойная упаковка)

20,00 $

Luckycolor Super 100 :: Цветной / 35 мм

от 10,00 $

Пленки с истекшим сроком годности (упаковка из трех штук)

от 30 долларов США

Ломография 100 :: цветная / 35 мм

10,00 $

Ломография 100 :: Цвет / 120

12,00 $

Ломография 400 :: цветной / 35 мм

$13,00

Ломография 400 :: Цвет / 120

12,00 $

Ломография 800 :: Цветной / 35 мм

16,00 $

Ломография 800 :: Цвет / 120

13,75 $

Ломохром Metropolis 100-400 :: Цветной / 35 мм

13,90 $

продано

Lomochrome Metropolis 100-400 :: Color / 120

12,90 $

Ломохром Фиолетовый 100-400 :: Цвет / 35 мм

$12,90

продано

Фиолетовый ломохром 100-400 :: Цветной / 120

13,90 $

Kodak Color Plus :: Цветной / 35 мм

17,00 $

Kodak Ultra Max :: Цветной / 35 мм

12,00 $

Kodak Gold 200 :: Цветной / 120

10,00 $

Kodak Portra 160 :: Цветной / 35 мм

12,50 $

продано

Kodak Portra 160 :: Цветной / 120

от $7,50

Kodak Portra 400 :: Цветной / 35 мм

16,00 $

Kodak Portra 400 :: Цветной / 120

14,00 $

Kodak Portra 800 :: Цветной / 35 мм

19,00 $

Kodak Portra 800 :: Цветной / 120

15,00 $

Kodak Ektar 100 :: Цветной / 35 мм

16,50 $

продано

Kodak Ektar 100 :: Цветной / 120

11,25 $

Kodak Ektachrome 100 :: Цветной / 35 мм

20,00 $

продано

Kodak Ektachrome 100 :: Цветной / 120

15,00 $

Fujicolor 200 :: Цветной / 35 мм

12,00 $

Fuji Professional 400H :: Цветной / 120

16,50 $

Cinestill 400D :: Цветной / 35 мм

15,00 $

Cinestill 400D :: Цветной / 120

15,00 $

Cinestill 800T :: Цветной / 35 мм

15,50 $

Cinestill 800T :: Цветной / 120

15,00 $

Cinestill 50D :: Цветной / 35 мм

15,50 $

Cinestill 50D :: Цветной / 120

15,00 $

Flic Film Electra 100 :: Цветная / 35 мм

13,00 $

Flic Film 200T :: Цветная / 35 мм

13,00 $

Флик-пленка 250D :: цветная / 35 мм

$13,00

Kodak Tri-X 400 :: Ч/Б / 35 мм

11,00 $

Kodak Tri-X 400 :: Ч/Б / 120

9,75 $

Ilford Delta 100 :: Ч/Б / 35 мм

12,00 $

Ilford Delta 100 :: Ч/Б / 120

9,00 $

Ilford HP5 400 :: Ч/Б / 35 мм

9,00 $

Ilford HP5 400 :: Ч/Б / 120

9,00 $

Ilford Delta 3200 :: Ч+Б / 35 мм

$15,50

Ilford Delta 3200 :: Ч/Б / 120

11,00 $

Ilford Ortho Plus 80 :: Ч/Б / 35 мм

13,00 $

Ilford Ortho Plus 80 :: Ч/Б / 120

13,00 $

Lomography Lady Grey :: Ч/Б / 35 мм

8,00 $

продано

Ломография Леди Грей :: Ч/Б / 120

8,00 $

Fuji Professional Acros 100 :: Ч/Б / 35 мм (эксп. 12/21)

Цена продажи: 9,50 долларов США Первоначальная цена: 15,00 долларов США

Распродажа

Agfa APX 400 :: Ч/Б / 35 мм

11,00 $

Cinestill XX 250 :: Ч/Б / 35 мм

15,00 $

Cinestill XX 250 :: Ч/Б / 120

14,00 $

JCH StreetPan 400 :: Ч/Б / 35 мм

12,00 $

JCH StreetPan 400 :: Ч/Б / 120

14,00 $

Ferrania P30 80 :: Панохроматический / 35 мм

$14,00

CatLABS X-Film 320 PRO :: Ч/Б / 35 мм

10,00 $

CatLABS X-Film 320 Pro :: Ч/Б / 120

8,00 $

35-мм пленка | Камерапедия | Fandom

Информацию о 35-мм камерах см. в категории: 35-мм пленка.

Пленка формата 35 мм была разработана и произведена в экспериментальном масштабе в лаборатории Томаса А. Эдисона в Нью-Джерси путем разделения 70-мм рулонной пленки. Осенью 1889 года Эдисон составил свое предостережение для кинопленки с двойной перфорацией., описывая его как длинную ленту с двойной перфорацией, проходящую от одной катушки к другой, приводимую в движение двумя звездочками. Пленка была получена от компании Eastman Dry Plate and Film Company в Рочестере, штат Нью-Йорк. Однако потребовалось несколько лет, чтобы он стал обычным продуктом Kodak.

Кинопленка была дешевой, и неиспользованные короткие кадры, безусловно, были доступны на раннем этапе для использования в небольших камерах, которые были легко переносимы по сравнению с обычными широкоформатными камерами того времени. Эмульсия кинопленки сначала имела очень мелкозернистую структуру и медленную скорость, но когда студии начали снимать внутри, требовались более быстрые эмульсии из-за размера зерна, что по иронии судьбы сделало ее менее подходящей для 35-мм фотокамер, когда они стали общедоступными. Хотя первая конструкция была запатентована еще в 1908, общепризнано, что первой коммерчески доступной 35-мм камерой была Tourist Multiple 1913 года, предназначенная как для кино, так и для фотосъемки, за которой вскоре последовала Simplex, обеспечивающая выбор между полнокадровым и полукадровым форматом. Оскар Барнак построил свой прототип Ur-Leica в 1913 году и запатентовал его, но Эрнст Лейтц не решился производить его раньше, в 1924 году.

Стандартный формат 135 с использованием 35-мм перфорированной пленки в кассетах для фотокамеры имеет размер кадра 24×36 мм — вдвое больше размера кадра кино. На кассетах обычно достаточно пленки на 12, 24 или 36 кадров. Формат 135 стал наиболее широко используемым форматом фотопленки до появления цифровой камеры.

Кинопленка сначала покупалась оптом и загружалась в камеры в темной комнате, но Лейтц представил кассету с пленкой, в которую можно было загружать 1,6-метровую пленку в темной комнате, которая при необходимости загружалась в камеру при дневном свете. Несколько поставщиков фототехники сделали такие кассеты для дневного света, чтобы пользователь мог загружать их оптом. К началу 1930-х годов производители пленки также поставляли пленку в одноразовых кассетах, а в 1936 году Kodak сделала ее отраслевым стандартом, представив 35-миллиметровую пленку Kodachrome в кассетах для своих камер Retina.

Панхроматическая 35-мм пленка Ansco Supreme (ок. 1950-х гг.)

Для некоторых камер, предназначенных для профессионального использования, доступны объемные задние панели, которые позволяют фотографу одновременно использовать 100-футовые пленки, сводя к минимуму неудобства, связанные с перезарядить камеру и пропустить кадр. Их использовали некоторые спортивные фотографы, но цифровая революция в значительной степени сделала объемные спины устаревшими.

Были и другие, конкурирующие системы с дневной загрузкой, но большинство из них были меньшими форматами по сравнению с 135. Наиболее успешной была система Agfa Karat, которая была представлена ​​для камер Agfa Karat в 1936 и производился до 1963 года. В 1964 году Agfa представила систему 35-мм патронов под названием Rapid, чтобы конкурировать со 126 патронами. Последним и, вероятно, последним конкурентом является APS, который, возможно, преуспел, если бы не рост цифровых технологий.

Экономный фотограф все еще может покупать 35-миллиметровую пленку длиной 100 футов и наматывать собственные кассеты.